kojatillslott.blogg.se

Björn och Annica, två lyckliga tofflar med två galna kids. Följ oss i vår vardag där vi varvar husbygge med småbarnstiden.

En annan sorts gipsning.

Publicerad 2016-07-07 19:15:01 i Projekt övervåning., Tvåan,

Hej bloggen!
Tänkte det var dags för ett inlägg även om det inte hänt så mycket på Lövängen.
Vi har gjort en gipsmage i form av lillebror.
Här kan man ligga..
Inte alls så trevligt som det ser ut...
Min rygg höll bokstavligen på att gå mitt av så det kändet som om jag skulle svimma och Björn välte sekunderna innan bilden togs  ut allt gipsvatten över golvet hahaha. Men vad gör man inte för att få lillebrors mage brevid storasysters på väggen.
 
 
En storasyster i v37 till vänster och en lillebror i v38 till höger.
Igår var vi på tillväxtultraljud.
Vårt sista tillväxtultraljud med Gry gjorde vi exakt i samma vecka så det är himla kul att jämföra.
Då var Gry 22,4 % mindre och beräknades väga 3052 gram vid BF.
Det riktigt sista inbokade tillväxtultraljudet hann vi dock inte ta med henne för då låg vi våningen under och välkomnade henne till världen med sina ståtliga 2650 gram.
 
Även om magmåttet är exakt som storasysters var så är lillebror lite större där inne.
Han beräknas just nu väga 2700g och är bara 10 % under det "normala".
Vilket man inte bryr sig om så nu slipper vi förhoppningsvis mer tillväxtultraljud och kan koncentrera oss på hans ankomst istället.
 
Bygget rullar på.
En trött Björn slipade gästrummet/lillebrors rum igårkväll och jag talade kaxigt om att jag visst klarar av att måla det sista rummet själv samtidigt som jag njöt av min sambos förvånade blick...
Ångesten när jag sen håller på att föda bara efter dammsugningen från slipningen var ganska grov.
 Dock alldeles för envis för att någonsin tala om att jag kaaanske tagit mig vatten över huvudet så det var bara att måla och se glad ut.
Tur man hade goda cravings att mumsa på under tiden.
 
Nu är det bara ett lager kvar imorgon också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela