kojatillslott.blogg.se

Björn och Annica, två lyckliga tofflar med två galna kids. Följ oss i vår vardag där vi varvar husbygge med småbarnstiden.

Stress, stress och lite mer stress!

Publicerad 2016-07-03 19:42:00 i Loppis, Projekt Grys rum, Projekt övervåning.,

Ja vi stressar på som vanligt med dendär övervåningen i hopp om att Björn ska få någon form av semester med mig och Gry innan lillebror kommer och tar över spakarna.
Vi kommer dock inte hinna allt vi vill, så är det och det är ok.
Vi jobbar 24/7 och mer än det kan vi inte göra.
Idag lades det sista lagret spackel inne i gästrummet och sen fick allrummet lite mer lister av byggare Bob.
 
Jag fick lite egentid till att slipa Grys extrasäng idag när farbror Robin kom och roade Gry.
 
Jag är en såndär människa som handlar först, tänker sen, på gott och ont..
MEN denna gången passade det ju alldeles utmärkt att bara ha denna skönhet stående ute i garaget!
För Grynan behöver en extrasäng att ha uppe på rummet tills hon är redo att flytta upp med sin egen och sova ensam .
Den behövde dock en hel del slipande och kärlek...
Och det fick den , i hällande ösregn.
Men trots det levde den inte upp till mina förväntningar så jag gick över till plan B, målning.
 
Hade lite färg över från byrån jag målade i veckan så den fick bli grå!
 
Änsålänge ser det ut att klä den bra!
Men den skriker verkligen efter en styck Vimpel, en styck stjärnhimmel och ett styck sovset från fantastiska märket no74....
Men vafan, jag har inte råd med ngt av det just nu och det ska jag säga er, svider i mitt inredningshjärta.
Livets hårda skola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela